Тема уроку. Розв’язування задач і вправ на додавання натуральних чисел
Мета уроку: удосконалити вміння виконувати додавання багатоцифрових чисел; сформувати вміння застосовувати додавання чисел для розв’язування текстових задач; розвивати логічну компетентність; виховувати позитивне ставлення до навчання, здоров’язберігаючу компетентність.
Тип уроку: комбінований (за Онищуком)
Обладнання: роздавальний матеріал
Хід уроку
І. Організаційний етап
Налаштовую учнів на роботу
ІІ. Перевірка домашнього завдання
Учні з місця коментують виконане домашнє завдання
№ 173
1) (146 +322) + 178 = 146 + (322 + 178) = 146 + 500 =646
2) 784 + (179 + 116) =(784 + 116) + 179= 900 + 179 = 1079
3) 625 + 481 + 75 + 219 = (625 + 75) + (481 + 219) = 700 + 700 = 1400
4) 427 + 88 + 203 + 102 = (427 + 203) +( 88 + 102) = 630 + 190 = 820
№ 179
1) (56 + а) + 14 = (56 + 14) + а = 70 + а
2) 342 + (b + 58) = (342 + 58) + b= 400 +b
3) 805 + х + 195 = (805 + 195) + х = 1000 + х
4) m + 4563 + 1837 = m + (4563 + 1837) = m +6400
№ 186
1) 4 дм 6 см + 5 дм 8 см = 9 дм 14 см = 10дм 4 см
2) 8 м 5 см + 6 м 96 см = 14 м 101 см = 15 м 1 см
3) 12 км 29 м + 24 км 92 м = 36 км 121 м
4) 2 т 4 ц 56 кг + 9 т 6 ц 48 кг = 11 т 10 ц 104 кг = 11 т 11 ц 4 кг = 12 т 1 ц 4 кг
5) 3 год 48 хв + 2 год 26 хв = 5 год 74 хв = 6 год 14 хв
6) 25 хв 17 с + 7 хв 54 с = 32 хв 71 с= 33 хв 11 с
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Інтерактивна вправа «Мікрофон» (повторюємо теорію)
Ігровий момент
@ Учитель нагадує учням, що найкраще додавання виконується, коли хоча б один з двох доданків — кругле число (закінчується на 0).
Зараз ми проведемо гру: ведучий (спочатку вчитель, а потім будь-хто з учнів) називає одноцифрове (двоцифрове) число, а будь-хто з гравців (учні класу) називають таке, щоб сума двох названих чисел була круглим числом.
(Наприклад, ведучий називає число 27, гравець — 13.)
Можна модифікувати гру так, щоб залучити до неї якомога більше учнів (наприклад, учні розбиваються на 2 команди, одна називає перший, інша — другий доданок, а ведучий перевіряє правильність).
ІV. Формування вмінь
Виконання письмових вправ
№№ 176, 180, 187, 190
Самостійна робота
Варіант 1
1. Знайти значення суми:
а) 20 963 + 19 237;
б) 42 399 + 2 137 684;
2. Виконати додавання, обираючи зручний порядок обчислень:
а) 382 + (618 + 5439);
б) 428 + 856 + 572 + 244;
в) 1016 + 704 + 250 + 884 + 296 .
4. Захар зібрав 26 грибів, Вітько — на 15 грибів більше, ніж Захар, а Назар — на 28 грибів більше, ніж Захар і Вітько разом.
Скільки грибів зібрали троє хлопчиків разом?
3. Обчислити:
а) 2 год 35 хв + 6 год 42 хв;
б) 1 т 5 ц 76 кг + 3 т 6 ц 59 кг.
4. Як зміниться сума, якщо один з доданків зменшити на 8, а другий – збільшити на 5?
Варіант 2
1. Знайти значення суми:
а) 7 584 + 31 657;
б) 5 124 368 + 29 471;
2. Виконати додавання, обираючи зручний порядок обчислень:
а) (148 + 245) + 155;
б) 681 + 388 + 319 + 612;
в) 2351 + 805 + 370 + 649 + 195.
4. У Сергійка 35 календариків, що на 12 менше, ніж в Оленки, а у Михайлика — на 24 більше, ніж у Сергійка та Оленки разом.
Скільки календариків у трьох дітей разом?
3. Обчислити:
а) 4 год 46 хв + 5 год 32 хв;
б) 2 т 4 ц 35 кг + 2 т 9 ц 86 кг.
4. Як зміниться сума, якщо один з доданків збільшити на 8, а другий – зменшити на 10?
V. Підсумки уроку
Відповідаю на запитання учнів, що виникли під час виконання самостійної роботи
VІ. Домашнє завдання
№№ 175, 181, 188, на повторення № 196