Головна | Реєстрація | Вхід | RSSСубота, 05.07.2025, 5:29:07

Мій сайт

Меню сайту
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 634
Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0
Форма входу

Порада батькам семикласників

У Вас в сімї семикласник?

Родина та школа  покликані створити всі умови для того, щоб кожен учень і кожен учасник навчально-виховного процесу почувалися у школі комфортно, з радістю її відвідували та отримували лише позитивні емоції. Особливо це стосується семикласників.

 

Адже ламання старих психологічних структур, характерне для цього віку, призводить до справжнього вибуху непокори, зухвальства та важковиховуваності ( це так звана «криза тринадцяти років»). Відбувається  якісна зміна всього психічного розвитку людини: знижується продуктивність навчальної діяльності, а також  спроможності нею займатися навіть у тих сферах, де підліток був обдарований.

Регрес  виявляється при виконанні творчих завдань, а здатність виконувати механічні завдання зберігається. Зумовлено це переходом від конкретного до  логічного мислення. Підліток ніби відштовхується від оточуючого середовища, схильний до сварок, порушень дисципліни, переживаючи водночас внутрішнє занепокоєння, невдоволення, прагнення до самотності та самоізоляції.

Чітке розуміння завдань розвитку  особистості сім’ї,   розвитку навчальних здібностей та формування необхідних освітніх компетенцій  в школі дозволяють створити оптимальні умови для розвитку і саморозвитку особистості семикласників, розкрити в навчально-виховному процесі їх інтелектуально-особистісний потенціал.

Надійним інструментом в цьому є комплексний моніторинг  з боку сімї та школи як цілісна система досліджень:

·                    педагогічне

·                    психологічне

·                    соціологічне.

Кожний з цих компонентів окремо та сукупно надають можливість одержати, проаналізувати інформацію, визначити проблеми та перспективи, скласти прогноз подальшого розвитку, реальні плани щодо підвищення рівня навчальних досягнень дитини. 

Діагностика навчальних інтересів, моніторинг навчальних досягнень, вивчення труднощів когнітивної сфери підлітків, система заходів по попередженню зниження рівня навчальних досягнень учнів повинні  відбуватись в тісній співпраці батьків та класного керівника.

На жаль, в наших школах ми маємо лише одного психолога, який ні фізично, ні морально не може охопити діагностичною та корекційною роботою усіх учнів. Тому необхідно звертатись за допомогою до батьків до практичних психологів,які мудро допоможуть  батькам оволодіти навичками психокорекції, дадуть в руки і навчать користуватись психологічним інструментарієм.

Цікаво, що батьки та вчителі суб’єктивно пов’язують труднощі навчання та виховання не з кризою як такою і не з докризовим періодом, коли власне й розпочинається процес руйнування старих психологічних структур, а з післякризовим (14-15 років). Тому саме в цей період сімя потребує підтримки з боку психологів.  Тільки така копітка співпраця принесе задоволення від отриманого результату.

Додатки:

ЗАВДАННЯ РОЗВИТКУ ОСОБИСТОСТІ УЧНЯ 7 КЛАСУ

         Встановити чіткі та справедливі вимоги до поведінки учня;

         Стимулювати ініціативу, здійснювати підтримку в починаннях, закріплювати віру у власні сили;

         Формувати стійкій інтерес, терпіння, цілеспрямованість, звичку сумлінно виконувати і доводити справу до кінця;

         Залучати до активної діяльності;

         Бути прикладом, авторитетом та другом, поважати та цінувати його особистість;

         Допомогти побудувати чіткий режим дня;

         Пояснити, що тепер учень сам керує своїм часом і несе за це відповідальність;

         Не ототожнювати поведінку учня та його особистість,акцентувати увагу на кращих рисах.

ЗАВДАННЯ РОЗВИТКУ НАВЧАЛЬНИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ 7 КЛАСІВ

         Формувати стійку мотивацію навчання ( розвивати мотивацію досягнення успіху та розвиток навчальних інтересів);

         Формувати високу самооцінку учнів  окремих якостей;

         Створювати умови переживання учнем успіху та повязаних з ним позитивних емоцій;

         Ставити посильні завдання;

         Виокремлювати сфери діяльності, в яких учень може проявити ініціативу і отримати визнання в класі;

         Закріплювати усвідомлення наявних досягнень та успіхів;

         Фіксувати найменшу успіхи учня в навчальній діяльності;

         Навчити структурувати час та організовувати власну діяльність.

ТИПОВІ ТРУДНОЩІ КОГНІТИВНОЇ СФЕРИ

         Неуспішність у навчанні

         Неадекватність поведінки

ТИПОВІ ТРУДНОЩІ ОСОБИСТІСНОЇ СФЕРИ

         Напружені стосунки з учнями, батьками (опитувальник Роджерса – Даймонда, Ч.Спілбергера, К.Томаса, методика ОКСТ О.Зворикіна)

         Напружені стосунки з однолітками

 ( опитувальник  "Q- сортування, методика "РСК” Бажина-Еткінда )

Пошук
Календар
«  Липень 2025  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031
Архів записів
Друзі сайту

Copyright MyCorp © 2025
Конструктор сайтів - uCoz